بسته مهم ترین اخبار اداری شغلی : حذف کپی از ادارات، وضعیت مبهم درمان ایثارگران، بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان و…

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی آستارا گفت: مسئولان باید خدمتگزاری به مردم را در راس امور خود قرار داده و در تصمیم گیری ها، سلایق جناحی و حزبی را کنار بگذارند.

وی افزود: مسئولان باید حل مسائل مهم کشور را تکلیف خود بدانند و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی که آرای مردم را از راه های دیگر به دست آورده اند، دغدغه حل مشکلات مردم را نخواهند داشت.

وی افزود: حفظ و اشاعه ارزش های دینی و قرآنی مهم ترین وظیفه ما و اهمیت به نماز و مظاهر اسلامی برای مسئولان ضروری است و توجه به شاخص های اسلام باید مورد توجه باشد. کسی که صورتش را از ته می زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی خورد. مسئولی که در نظام اسلامی خدمت می کند، باید ظاهر اسلامی داشته باشد.خبرآنلاین.

کپی مدارک از اداره‌ها حذف می‌شود

هرگونه استعلام و مبادله اطلاعات بین دستگاهی با اتصال تمام دستگاه‌های اجرایی و تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی پایه کشور به شکل الکترونیکی انجام شده و دیگر لزومی برای ارائه کپی مدارک موضوع این مبادلات ارباب رجوع نخواهد داشت.
بایگانی

به گزارش ایسنا، آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی در آخرین جلسه‌ی شورای‌ عالی فضای مجازی بررسی و تصویب شد و بر اساس این مصوبه، از این پس هرگونه استعلام و مبادله اطلاعات بین دستگاهی به شکل الکترونیکی انجام شده و لزومی برای ارائه کپی مدارک موضوع این مبادلات به ارباب رجوع وجود ندارد.

طبق این آیین‌نامه، تمامی اطلاعات شناسایی و خدمات، استعلامات، اسناد مورد تبادل، اقلام اطلاعاتی و سامانه‌های اطلاعاتی مربوط به فرآیندهای بین دستگاهی توسط سازمان اداری – استخدامی کشور با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احصاء و به تایید کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی می‌رسد.

تمام دستگاه‌های اجرایی با اولویت دستگاه‌های اجرایی متولی داده و پایگاه‌های اطلاعاتی پایه موظفند به نحوی وظایف خود در این آیین‌نامه را اجرا کنند که حداکثر در مدت یک سال از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه، تمام استعلامات مکتوب بین دستگاه‌های اجرایی حذف شود. پس از این مدت، درخواست و پاسخ به استعلام به شکل مکتوب، ممنوع است و تبادل اطلاعات و استعلام صرفا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می‌شود.

با آغاز فعالیت نظام تبادل اطلاعات کشور، تبادل و استعلامات موضوع این آیین‌نامه، صرفا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) انجام خواهد شد و هرگونه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی خارج از چارچوب مندرج در شناسنامه‌های فنی تایید شده فاقد اعتبار خواهد بود.

استعلامات و تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی، کاملا به شکل رایگان انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید هزینه‌های مربوط را در قالب بودجه و اعتبارات مصوب خود پیش‌بینی کنند. سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مکلف شده در موافقت‌نامه‌های متبادله، هزینه‌های مرتبط را پیش‌بینی و در اولویت تخصیص قرار دهد.

دست‌انداز‌های بیمه‌‌ها برای درمان جانبازان

لغو قرارداد یک بیمه خصوصی طی ماه‌های اخیر با بسیاری از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و شرکت‌های تجهیزات پزشکی موجب سرگردانی جانبازان و خانواده‌های شهدا شده است.

به گزارش هم‌رده به نقل از فارس، اوایل مهر ماه سال گذشته خبر انعقاد قرارداد بیمه درمانی تکمیلی برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با بیمه دی اعلام شد. تا پیش از انعقاد این قرار داد یک شرکت بیمه‌ای دیگر مسئولیت ارائه خدمات بیمه‌ای به خانواده شهدا و ایثارگران را بر عهده داشت تا اینکه با انجام مناقصه و تصمیم بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه روند ادامه خدمات بیمه‌ای و درمانی با برگزاری مناقصه به بیمه جدیدی واگذار شد و این شرکت در سابقه خود عملکرد قابل قبولی نداشته است.

بیمه دی از مهر ۹۶ که برنده این مناقصه شد، اقدام به عقد قرارداد با مراکز درمانی کرد اما تنها پس از گذشت چند ماه به دلیل عملکرد ضعیف بیمه دی بدهی‌های این شرکت بیمه‌ای به مراکز درمانی، شرکت‌های تجهیزات پزشکی و بیمارستان‌ها آغاز شد؛ به طوری‌که بسیاری از این مراکز قرارداد خود را با بیمه دی فسخ کردند و همین موضوع سرگردانی تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در پی داشته است. خانواده‌هایی که توقع داشتند پس از انعقاد قرارداد با یک شرکت بیمه‌ای جدید وضعیت ارایه خدمات درمانی به آنها با افزایش کیفیت مواجه شود، اکنون به شدت درگیر مشکلات درمانی شده‌اند و در برخی از شهرها شاهد قطع همکاری گروه‌های پزشکی با این سازمان بیمه‌گر هستیم.

پیگیری های خبرنگار فارس نشان می‌دهد تنها پس از سه ماه از آغاز قرارداد بیمه دی با بنیاد شهید بدعهدی در پرداخت‌ها آغاز شد، اما پس از تمدید قرارداد مجدد این بیمه لغو قرارداد با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قوت بیشتری گرفته است؛ به طوری که بیمه دی با درنظر گرفتن کسورات ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای بیمارستان‌هایی که با آنها قرارداد دارد، انگیزه آنها برای ادامه فعالیت با این بیمه را به شدت کاهش داده است که همین موضوع باعث لغو قرارداد مراکز درمانی با این بیمه شده است.

شرایط جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان

قراداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شد و دو روش بیمه‌ای به روش بیمه‌گری و صندوقی وجود دارد که فرهنگیان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان منعقد شد. در بخشنامه‌ای که در این رابطه به استان‌‌ها ابلاغ شده، آمده است:‌ تفاهم‌نامه بیمه تکمیلی بین وزارت آموزش‌وپرورش و شرکت آتیه‌سازان حافظ در دو طرح “الف” و “ب” از اول دی ماه ۹۷ اجرا می‌شود.

طرح “الف”؛ بیمه تکمیلی به روش بیمه‌گری برابر تعهدات به شرح جدول پیوست

مزایای این طرح (روش بیمه‌گری) عبارتند از: بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن.پرداخت فرانشیز خدمات در طرح “الف” به میزان ۲۰ درصد توسط بیمه شده. ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه‌شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد.

طرح “ب”؛ بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته

ضرورت دارد هریک از ادارات کل آموزش‌وپرورش با رعایت دقیق شیوه‌نامه پیوست و موارد ذیل تلاش خود را درخصوص اجرای هرچه بهتر این امر، اطلاع‌رسانی لازم و کسب رضایت بیمه‌شدگان معمول دارند.

مهلت انتخاب بیمه تکمیلی تا ۲۰ دی

فرهنگیان متقاضی بیمه درمان جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق‌الذکر باید تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه خود، همسر و تمام فرزندان تحت تکفل از تاریخ اول دی ۹۷ الزاما یکی از دو طرح مذکور در بند (۱) را انتخاب کنند.

همکاران متقاضی جدید می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی ۹۷ با مراجعه به کارشناسان تعاون و امور رفاهی ادارات آموز‌ش‌وپرورش محل خدمت با تکمیل فرهم پیوست نسبت به انتخاب یکی از دو طرح “الف” یا “ب” جهت بهر‌ه‌مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

شرط تحت پوشش بردن والدین

والدین تمام کارکنان به جز والدینی که از سنوات گذشته تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و اسامی آنها در فهرست بیمه‌شدگان موجود است و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه پیوست با مبلغ سرانه ۵۹۰٫۰۰۰ ریال به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی،‌ سازمان نوسازی، دانشگاه رجایی، کانون پرورشی و … همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

به جهت تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مقرر شد از تاریخ اول دی به روش استعلام کدملی بیمه‌شدگان در مراجع و مراکز درمانی طرف قرارداد به آنها خدمات مورد نیاز ارائه شود.

افتتاح سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برای برگزاری ششمین آزمون فراگیر دولتی

متقاضیان محترم شرکت در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی به موارد زیر توجه نمایند:

۱- جهاددانشگاهی به عنوان مجری و برگزارکننده آزمون از طریق این اطلاعیه اعلام می‌کند برخلاف برخی اخبار منتشره در فضای مجازی، فرآیند ثبت نام از متقاضیان شرکت در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرائی هنوز شروع نشده است .

۲- مرجع اطلاع رسانی در مورد زمان و نحوه ثبت نام و نیز مراحل مختلف اجرائی آزمون، جهاددانشگاهی است و راه های ارتباطی در نظر گرفته شده به شرح زیر می باشد:

  • – سایت جهاددانشگاهی به نشانی www.acecr.ac.ir
  • – سایت ثبت نام در آزمون www.hrtc.ir
  • – کانال جهاددانشگاهی در پیام رسان هاتگرام acecr1359@
  • – کانال جهاددانشگاهی در پیام رسان سروش acecr1359@
  • – صفحه رسمی جهاددانشگاهی در اینستاگرام acecr1359

۳- بدیهی است جزئیات آزمون در زمان مقتضی از طریق رسانه های جمعی رسمی نیز به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

۴- از متقاضیان محترم درخواست می شود اخبار آزمون را صرفاً از روش های فوق دنبال نموده و از تماس یا مراجعه حضوری به واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی خودداری کنند.

 دختران کارمند مجرد در فهرست مشمولان «بسته‌های حمایتی»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین اخبار از توزیع بسته‌های حمایتی دولت در راستای حمایت از اقشار مختلف را اعلام کرد.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بسته های حمایتی دولت از اقشار مختلف گفت: مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار از یک تا پنج نفر و بالاتر توزیع شده و در حال توزیع است.

وی افزود: توزیع بسته‌های حمایتی برای جامعه مددجویان تمام شده و پشت نوبتی‌های نهادهای حمایتی نیز بسته‌ها را دریافت کرده‌اند. کارمندان دولت و کارکنان آموزش و پرورش نیز مبالغ درنظر گرفته شده را دریافت کرده‌اند واریز برای مابقی نیز بتدریح تحت عنوان سیاست جبرانی در حال انجام است.

وزیر رفاه در پاسخ به اینکه آیا کارمندان زن مجرد در فهرست مشمولان بسته‌های حمایتی قرار می‌گیرند؟ نیز گفت: ما شرط سرپرست خانوار نداریم و همه آنها که زیر سه میلیون تومان دریافتی دارند مشمول سیاست جبرانی دولت می‌شوند. در واقع هر حقوق بگیری را شامل می‌شود.

شریعتمداری افزود: البته یک همپوشانی‌هایی در کارمندان داریم؛ ممکن است یک عضو خانواده از این امکان استفاده کند و عضو دیگر خانواده‌اش نیز کارمند دولت و یا جزو سایر گروه مشمولان باشد که این همپوشانی‌ها رفع می‌شود و به هر خانوار یک بسته داده می‌شود. این نواقص در حال رفع است.

واگذاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان

برخی کارشناسان، با اشاره به ضرورت برون‌سپاری خدمات دستگاه‌ها معتقدند که دستگاه‌های اجرایی باید از موازی‌کاری در اجرای برون‌سپاری خدمات خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه دفاتر پیشخوان ارائه دهند و یکی از دلایل تشکیل این دفاتر، جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیکی بیان شده‌است.

اما براساس قانون باید با هدف یکپارچه‌سازی خدمات و دفاتر از سال ۱۳۸۸، دفاتر موازی مانند دفاتر الکترونیک شهر، دفاتر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و دفاتر بیمه سلامت به این دفاتر تبدیل شوند که ظاهرا سازمان‌های مربوطه در این باره مقاومت می‌کنند.

در همین زمینه کارگروهی در استان‌ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان‌ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.

پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم مقررات رادیویی ارائه می‌شود و با تجهیز سیستم‌ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می‌گیرد؛ در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس‌ها، دفاتر ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.

از سوی دیگر، نظارت بر ارائه خدمات مطلوب و رعایت حقوق شهروندان ضروری است و اداره‌های کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام استان‌ها باید از تمام توان و ظرفیت خود برای نظارت بر عملکرد دفاتر استفاده کنند.

وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در تامین بستر لازم برای دولت الکترونیکی قابل توجه بوده و طبق اعلام، دولت درصدد است که سالانه ۱۲/۵ درصد از ترددهای مردم به دستگاه‌های اجرایی را کاهش دهد و این امر با دولت الکترونیکی تحقق می‌یابد.

مسوولان کارگروه دفاتر پیشخوان همواره از دستگاه‌های مختلف خواسته‌اند که در صورت نبود منع قانونی در راستای برون‌سپاری خدمات اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

بانک‌ها مکلف به استعلام آنلاین احراز هویت افراد شدند

سیف‌الله ابوترابی سخنگو سازمان ثبت‌احوال گفت: بانک‌ها یا دستگاه‌هایی که نیازمند بررسی هویت افراد هستند، مکلفند به صورت برخط و آنلاین از سازمان ثبت‌احوال استعلام بگیرند.
ابوترابی

ابوترابی ادامه داد: از طرفی دستگاه‌های اداری می‌توانند از سامانه ثبت احوال برای احراز هویت فرد استعلام آنلاین و برخط داشته باشند؛ اما گاهی اوقات برخی از نهادهای اداری از اطلاعات قبلی خود بک آپ(رونوشت) می‌گیرند و برای احراز هویت افراد به آن مراجعه می‌کنند. در حقیقت آنها استعلام آنلاین نمی‌گیرند که ممکن است اطلاعات قبلی مغایر با اطلاعات فعلی فرد باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود رایگان قالب و افزونه های پریمیوم و اورجینال فارسی شده برای وردپرسکلیک کنید