مرور رده

مدیریت و رهبری

چرا نباید کارمندان میزان حقوق دیگران را بپرسند؟

پاراف چرا ساعات کار مفید و بهره وری در ایران پایین است؟ : علی اصلانی رییس کانون شورای اسلامی کار البرز معتقد است اگر دستمزد نیروی کار پایین نباشد به فکر خروج از کارگاه و انتخاب کار پاره وقت و مسافرکشی نمی افتد. یکی از علل پایین بودن…

همه کارمندان از عملکرد مدیران ناراضی اند! تاثیر نارضایتی از شغل بر رفتار در محل کار

پاراف همه کارمندان دولت مشمول بخشنامه اعمال مدرک تحصیلی تنها یکبار بعد از استخدام : علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به گلایه برخی از فرهنگیان مبنی بر ارسال بخشنامه‌ای در خصوص «نحوه ادامه…

تغییر در الگوی انتخاب مدیران دولتی کشور

وزارت اموراقتصادی و دارایی یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور به لحاظ تعداد سازمان‌ها ،معاونت‌ها و زیرشاخه هاست.وزارتخانه ای که به قول معرف «اَبر وزارتخانه» است. این وزارت خانه اکنون، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحول و تغییرات ساختاری…

مدیران همیشه این سه گزارش را همراه خود داشته باشند

علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش از تهیه پیش‌نویس طرحی جهت محروم کردن وزرا و مدیران کل دولتی از مزایای مدارک تحصیلی که در حین مسئولیت دریافت کرده‌اند، خبر داد. به گزارش هم رده به نقل از فارس، این نماینده مجلس شورای اسلامی از…

اولویت های کاری و اصول راهبردی مدیران تازه کار، ترفندهای تبدیل مدیر تازه کار به رهبر تاثیرگذار

رییس جمهور که هجدهم مرداد ۹۶ و با استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی خانم دکتر لعیا جنیدی را به عنوان «معاون حقوقی رییس جمهور» منصوب کرده بود، طی پیوست حکمی در دو بخش عمومی و تخصصی، اولویت های ۲۵ گانه این معاونت را ابلاغ کرد.…

آشنایی با ویژگی های یک شهردار

پاراف آشنایی با قوانین وقف : بی‌تردید فرهنگ «وقف» یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به طور مکرر در منابع فقهی یاد شده است حتی بنا به روایتی از امام صادق علیه السلام از آن به «صدقه جاریه» نام برده‌اند. همچنین،…

آشنایی با انجمن های تخصصی مدیریت و منابع انسانی

پاراف آشنایی با انواع کمک هزینه های قانونی در سازمان تأمین اجتماعی : قانون تأمین اجتماعی برای حمایت بیشتر و بهتر از بیمه شدگان، کمک هزینه های نقدی مختلفی را در نظر گرفته است. این کمک هزینه ها با رعایت شرایط و مقررات خاص به تمامی بیمه…

آشنایی با چند اولویت کاری مدیران تازه کار، تعادل بین تفویض اختیار و کنترل

پاراف آشنایی با شغل، درآمد و کار روانپزشک، آیا میان روانپزشک با روانشناس تفاوتی وجود دارد؟ : روانپزشک ( Psychiatrist ) ، پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان بیماری های روانی یا روان درمانی می باشد. کار روانپزشک، تشخیص، ارزیابی، درمان و…

در تغییرات کابینه دوازدهم دولت دکتر روحانی، جوانگرایی مهمتر است یا تجربه؟

پاراف در بازار کار وکالت چه خبر است؟: از دیر باز حرفه وکالت در جامعه از جمله شغل‌های شیک و پر طمطراق محسوب می‌شد و اغلب مردم این شغل را پردرآمد و وکلا را افرادی خاص تصور می‌کردند. اما امروزه با وجود فارغ‌التحصیلان روز افزون رشته حقوق و…

کارآفرینی یا کارمندی! کدام برای شما مناسب‏تر است؟ شخصیت شغلی خود را بشناسید

پاراف کاریکاتور کارمندی، خوش آمدید!: به این کاریکاتور خوب نگاه کنید. کاریکاتور کارمندی ، خوش آمدید!رئیس دارد به کارمندش چه می گوید!؟ او می گوید: در این شرکت همه با هم برابریم!؟ بفرمایید بنشینید!؟ تصویری که از خود بر جای گذاشته است و…

مدیران تازه کار چگونه از قالب کارمندی خارج شوند؟

پاراف مدیران همیشه این سه گزارش را همراه خود داشته باشند : مدیران می‌توانند با سه گزارش، هم پیشرفت کارمندان خود را پیگیری کنند و هم از سازگاری عملکرد کارکنان با اهداف سازمان اطمینان حاصل پیدا کنند. سه گزارشی که هر مدیر باید استفاده کند…

مقام معظم رهبری : مناصب مدیریتی نعمتی الهی است

پاراف مقام معظم رهبری : در کار اداری حمل بر صحت نداریم : بیانات در دیدار مدیران و مسئولان استان بوشهر. بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌. در ابتدا لازم است به همه‌ی شما برادران عزیز و متصدیان خدمت به مردم متدین و اصیل و نجیب این منطقه، که…

قبل از استخدام، فکری به حال کارمندان موجود و کارمندان مازاد کنید

در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی پیرامون نشست پایان سال شورای حقوق و دستمزد، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ضمن گزارشی از شورای حقوق و دستمزد بهمن ۹۶، از مخالفت شدید وزیر آموزش وپرورش با برقراری امتیازات ویژه برای کارکنان…

نکات طلایی مدیریت مدیران

پاراف شکایتهای شغلی خود را به کجا ببریم؟ : نظامهای حقوقی سالم و پیشرفته به سیستم دادرسی کارآمد خود متکی هستند. اگر بسترهای لازم برای احقاق حق ذینفعان در یک قانون و مقرره فراهم نشــود، قطعا یکی از ارکان وجود عدالت دچار تزلزل و نقصان…

چگونه سخن بگوییم، چگونه انظباط فردی خود را تقویت کنیم؟

پاراف چگونه فضای فیزیکی محل کارمان را بهبود ببخشیم؟ : در طراحی فضای اداری و کاری بایدها و نبایدهایی را باید مورد نظر قرار داد که در سطور زیر به برخی از آنها اشاره می شود. روشنائی محیط: روانشناسان در پژوهشهای خود نشان داده اند که…

آشنایی با پدیده زیر آب زنی در محل کار و راههای مقابله با آن

پاراف آشنایی با چگونگی جلوگیری از جعل چک و وصول چک؟ : جعل امضاء در چک از دو حال خارج نیست. یا امضاء صاحب حساب شبیه سازی می‌شود یا اینکه امضائی غیر از امضاءصاحب حساب درچک درج میگردد، معمولا کسی که امضاء صاحب را بر روی چک شبیه سازی میکند…

امیر مومنان، علی (ع) چگونه مدیریت می کرد؟

پاراف اموری که کارمندان نباید انجام دهند  : نظام اداری هر کشور برای پاسخگویی به متقاضیان و ارباب رجوع، سلسله مقرراتی دارد که ‌رعایت نکردن آنها، موجب نارضایتی عمومی و بی‌انضباطی در کارها خواهد شد. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،…

دلایل عدم کسب تجربه و عدم پاسخگویی مدیران چیست؟

پاراف گزارش برخی نقایص آئین نامه های اجرایی قانون برگزاری مناقصات : اصلاح معاملات بخش عمومی در چارچوب یک نظریه بنیادی جامع، با یک روش سیستماتیک و به دست کارشناسانی چندوجهی و میان رشته ای، ضروری است. هر نقص مقرراتی معاملات عمومی، می…

همه آنچه باید درباره کت و شلوار بدانیم، اندازه، نحوه خرید و قوانین پوشش کت و شلوار مردانه

پاراف همه آنچه باید درباره قوانین و مقررات ارث بدانیم : سرانجام هر انسانی مرگ است و فوت یکی از احوال هر شخص است. در عین حال از آنجا که مرگ واقعه‌ای است که آثار و تبعات حقوقی دارد بدین خاطر قوانین مختلفی نیز در این باره تصویب شده است.…

چگونه قهر کنیم؟ چگونه آشتی کنیم؟ راه و رسم قهر و آشتی چیست؟

تعلل در کارها و به تأخیر انداختن امور، مثل تب یا گلودرد ممکن است دلایل مختلف داشته باشد. تا زمانی که علت اصلی آن برایتان روشن نباشد، هر اقدامی برای حل کردن آن، ممکن است وضع را بدتر کند. در این مقاله به چند مورد از شایع‌ترین علل این…