ارائه خدمات دستگاههای اجرایی به کارمندان دولت الکترونیکی می شود

پروژه های ملی توسعه دولت الکترونیک به عنوان اولویت های اجرایی (با تعیین مجری و خدمات مرتبط) به نحوی که حداکثر ظرف ۳ سال “ایران الکترونیک” به طور کامل محقق شود پس از تصویب در کارگروهی با مسئولیت معاون اول رییس جمهور و متشکل از رؤسای سازمانهای اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۷ از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور جهت سیر مراحل تصمیم گیری به هیأت دولت ارایه شده است.

جزئیات بیشتر درباره پیشنهاد پروژه های توسعه دولت الکترونیک از جمله ارائه خدمات دستگاههای اجرایی به کارمندان دولت را می توانید از فایل پی دی اف زیر دانلود کنید.

لینک دانلود پروژه های ملی توسعه دولت الکترونیک

براساس بند (۱) مصوبه شماره ۱۰۵۸۱۶/ت ۵۴۶۰۷هـ مورخ ۲۵ /۸ /۱۳۹۶هیأت وزیران به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند به منظور تحقق برنامه عملیاتی (با اولویت پروژه های مالیات الکترونیکی، معاملات دولتی الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، بیمه الکترونیکی، استعلام مدرک تحصیلی، تکمیل پایگاه هویتی اطلاعات نسبی سببی، خزانه داری الکترونیکی و مدیریت الکترونیکی خدمات) نسبت به ارایه اطلاعات، وب سرویس های بر خط، استعلام های الکترونیکی و برنامه های تلفن همراه، خدمات خود را جهت بهره برداری در مرکز ملی تبادل اطلاعات، کارپوشه ملی ایرانیان، سامانه دولت همراه، سامانه پایش اطلاعات کلان کشور (پاک)، سامانه یکپارچه صدور مجوزهای کسب و کار، سامانه مدیریت خدمات، سامانه مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی، سامانه کارمند ایران و سایردرگاه ­های (پورتال های) یکپارچه، حسب مورد به متولی مربوط اقدام نمایند.

سازمان اداری و استخدامی کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۰۱/۰۷ در راستای بند (۱) تصویب نامه مذکور، مصوبه کارگروه فوق درخصوص پروژه­ های ملی اولویت‌دار توسعه دولت الکترونیک را با تعیین مجری و خدمات مرتبط با هر یک از آن ها که به تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان­ برنامه و بودجه کشور نیز رسیده است، جهت سیر مراحل تصمیم گیری به هیأت دولت ارایه نموده است.

همچنین طبق بند (۴) مصوبه فوق، به منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچگی، تعیین نقش­ ها و متولیان مربوط به بخش ­های تخصصی دولت الکترونیک و تعیین وظایف، مأموریت­ ها و مسئولیت­ های هر یک از دستگاه های دولتی و نیز پیش بینی و تخصیص بهینه منابع و اعتبارات مربوط به پروژه های دولت الکترونیک، کارگروهی با مسئولیت معاون اول رییس جمهور، متشکل از رؤسای سازمان­ های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود. کارگروه مذکور موظف است ظرف دو ماه نسبت به بازنگری در سازوکار راهبری، مدیریت و نظارت بر پیشبرد برنامه­ های دولت الکترونیک اقدام نموده و پیشنهادهای لازم را به هیأت وزیران ارایه دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دانلود رایگان قالب و افزونه های پریمیوم و اورجینال فارسی شده برای وردپرسکلیک کنید